Steeds meer bedrijven stappen over naar het online promoten van hun bedrijf. Online zichtbaarheid wordt steeds belangrijker en je kunt het je als bedrijf zeker niet meer permitteren om online niet bezig te zijn met promotie. Toch moeten bedrijven niet vergeten dat offline promotie nog steeds bestaat. Zo zijn er bijvoorbeeld nog genoeg sportevenementen waar veel verschillende doelgroepen aanwezig zijn. Tijdens deze sportevenementen kun je de zichtbaarheid van je bedrijf vergroten door met een spandoek, flyers of als sponsor de aandacht te trekken.
Spandoek met jouw logo
Een opvallende manier van promotie tijdens sportevenementen is het meenemen van een spandoek. Een spandoek is vaak groter dan de mensen in het publiek en heeft daarom een opvallend karakter. Spandoeken zijn leverbaar in verschillende afmetingen. Je kunt ook twee boodschappen tegelijk overbrengen door het spandoek dubbelzijdig te bedrukken. Je kunt hem dan dus omdraaien en aan de achterzijde een andere boodschap overbrengen.
Flyers uitdelen
Je ziet het vaak tijdens evenementen: bedrijven die flyers aan de bezoekers uitdelen. Flyers staan niet bekend als de meest geschikte manier om je bedrijf te promoten. Dit komt door het feit dat mensen een flyer snel weggooien omdat ze geen zin hebben deze bij zich te houden. Het is wel zo dat wanneer 10% van de bezoekers de flyer wél bij zich houdt, dit al een groot effect kan hebben op de naamsbekendheid van je bedrijf.
Sponsor van een deelnemer
Tijdens sportevenementen zie je het vaak: deelnemers die gesponsord worden en de naam van hun sponsor op de kleding dragen. Bij sponsorschap werkt het zo dat de beste deelnemers het meeste kosten omdat deze de meeste aandacht trekken. De winnaar van een evenement staat volop in de schijnwerpers en op die manier zal de naam van het bedrijf op het shirt van de winnaar veel zichtbaar zijn. Er zijn veel bedrijven die deelnemers van sportevenementen sponsoren.